
2DE GRAAD BEELDENDE & AUDIOVISUELE KUNSTEN (MET ARCHITECTUUR)
Als leerling van de richting Beeldende & Audiovisule Kunsten met Architectuur heb je interesse voor kunst in al haar vormen. Je experimenteert graag met verschillende materialen en technieken om je verbeelding te visualiseren.
Hoe gaan we te werk?
In specifieke ateliers zal je uiteenlopende opdrachten onderzoeken en analyseren. Je ontwikkelt zowel artistieke en technische vaardigheden. Je leert denken in concepten en zet deze om in vorm en beeld.
Beeldend atelier: manuele technieken, waarnemingstekenen, illustratie, druktechnieken, 3D werk,...
Digitaal & Audiovisueel atelier: grafische technieken, fotografie, film en audiotechnieken, ...
Architecturaal atelier: bouwkunst, ruimtelijk tekenen, interieur, materialenkennis,...
Leerkrachten begeleiden je bij het doorlopen van een creatieproces en moedigen experiment en kritische zelfreflectie aan. Je ontwikkelt een eigen portfolio, waarin je je werk en artistieke evolutie kan presenteren. Doorheen het schooljaar ga je regelmatig op uitstap naar steden/musea om daar kunst te beleven.
Na de 2de graad stroom je door naar de richting Beeldende & Audiovisuele kunst of Architectuur & Interieur.
Kijk alvast op onze Instagrampagina: @art_ensor




4de
3de
2DE GRAAD
LESSENTABEL
Godsdienst / N.C. Zedenleer
2
2
Cluster Taal en Cultuur
Nederlands
Frans
Engels
Geschiedenis
Burgerschap
9
8
Lichamelijke Opvoeding
2
2
Cluster Wiskunde Wetenschappen
Wiskunde
Wiskunde coaching
Natuurwetenschappen
T. informatica
Aardrijkskunde
5
6
FLEXUREN
2
2
Specifieke vakken
Kunstbeschouwing
Artistieke expressie
Beeldende en audiovisuele Kunsten:
* Audiovisueel vormgeven door fotografie, geluid(sinstallatie), camera, digitale media, tekeningen
* Beeld (2D en 3D) door waarnemen en analyseren, creatief denken, omgaan met kleuren, vlakken, lijnen, inzicht verwerven in compositie, vorm, ruimte en ritme
complementair vak: architectuur
16
16
Totaal
36
36
Na de 2de graad kan je kiezen voor volgende studierichtingen
TOELICHTING BIJ DE LESSENTABELLEN
In de lessentabellen kan je zien dat we in de dubbele finaliteit werken met vakkenclusters, gegeven door meerdere leerkrachten.
Daarnaast krijgen leerlingen flexuren in hun rooster. In deze flexuren zullen de leerlingen, steeds onder begeleiding van een leerkracht of coach, leerstof kunnen inoefenen, zich kunnen verdiepen of net extra ondersteuning krijgen bij bepaalde vakken. Hier kan gestudeerd worden, leren de leerlingen in groep werken, krijgen de leerling hulp bij het maken van de juiste studiekeuze,...